Historia Klubu

(opracowano na podstawie materiałów udostępnionych przez Ewę Przastek)

BMW Klub Polska Motocykle (bo tak brzmiała pierwotna nazwa) wyłonił się z BMW Klubu Polska, na początku lat dwutysięcznych.

BMW Klub Polska zrzeszał pierwotnie wszystkich właścicieli pojazdów tej marki. Głównie byli to jednak „samochodziarze” i nieliczne wtedy grono motocyklistów. Wraz z rozbudowującą się ofertą jednośladów zainteresowanie motocyklami BMW zaczęło rosnąć. W latach 2001 i 2002, jeszcze w ramach BMW Klub Polska, odbyły się pierwsze zloty motocyklowe w miejscowości Tarnówka. Zorganizował je Wojtek Olejnik, który, jak sam wspomina, z racji tego, że był pierwszą osobą, która w internecie (wtedy dopiero raczkującym) zaczęła zamieszczać informacje o motocyklach BMW, został dostrzeżony i zaproszony do współpracy przez BMW Klub Polska. Właśnie wtedy z upoważnienia BMW Klubu Polska zorganizował wymienione imprezy.

Nieformalny jeszcze klub zorganizował swój pierwszy, a w numeracji trzeci zlot.

Odbył się on w dniach 27–29 czerwca 2003 roku w miejscowości Cierszewo koło Płocka. Ogłoszenia o imprezie ukazały się w ogólnopolskiej prasie motocyklowej („Świat Motocykli” nr 5 i 6).

Odzew był nadspodziewanie duży. W imprezie wzięło udział około 130 osób! Sporą grupę (jak na tamte czasy, bowiem Polska wstąpiła do Unii dopiero 1 maja 2004 roku!) tworzyli goście z Niemiec i Austrii. Część z nich można przypisać znajomościom Wiesława Przastka, który, działając tak długo w ruchu motocyklowym, miał sporo przyjaciół także za granicą.

Organizacyjnie było to duże wyzwanie. Klub jeszcze teoretycznie nie istniał, nie miał więc ani własnego konta bankowego, ani nawet logo. Wymyślił je dopiero w następnym roku „Żarkoś” – Robert Żarkowski, który związał się z klubem poprzez swoją pracę (najpierw Smorawiński BMW, potem Auto Fus BMW), ale też pasję, która łączyła wszystkich uczestników tego procesu. Działacze istniejącego już BMW Klubu Polska,
tj. Paweł Nierada – prezes oraz Rafał Górski (motocyklista), wspomagali też rodzącą się inicjatywę. Udostępnili numer swojego konta bankowego
do wpłat oraz wsparli imprezę koszulkami. Brakowało też funduszy na nagrody. Ten problem rozwiązali prywatni darczyńcy i potencjalni klubowicze:

•         Tomek Kiermut (Płock)

•         Rafał Piasecki (Ciechanów)

•         Andrzej Szwejkowski (Ciechanów)

Wszyscy uczestnicy wyjeżdżali bardzo zadowoleni, dlatego na koniec sezonu odbyło się jeszcze jedno spotkanie. W miejscowości Brok nad Bugiem, w dniach 1 i 2 października 2003 roku, miało miejsce zakończenie sezonu pod nazwą „Motobiesiada 2003”. Zorganizowane zostało
we współpracy z grupą „Prawnicy na motocyklach”.

Następnym zlotem, który nieformalny jeszcze klub zorganizował, był zlot w Dusznikach Zdroju (25–27 czerwca 2004). Chodziło o to, aby kolejna impreza odbyła się w równie atrakcyjnym co Cierszewo miejscu. Okazało się, że Dolina Kłodzka idealnie się do tego nadaje. Tym razem jednak impreza miała już wsparcie firmy BMW Polska. Niewątpliwie największą atrakcją zlotu (oprócz pięknego miejsca) była możliwość przejażdżki na wybranym modelu motocykla, które (z niemałym trudem!) przywiózł Robert Żarkowski. Przyjechał on na zlot ciężarówką, aby dostarczyć chętnym, a nie do końca zdecydowanym, sprzęty do testowania (co wtedy nie było tak oczywiste!). Na tej imprezie frekwencja również nie zawiodła. Do Dusznik przyjechało około 110 uczestników.

Spotkania te zaowocowały nawiązaniem prawdziwych motocyklowych przyjaźni i kontaktów oraz narodzinami idei stworzenia niezależnego klubu. Aby tak się mogło stać, potrzebna była akceptacja zarządu już istniejącego klubu. Można to było zrobić tylko na walnym zgromadzeniu wszystkich członków klubu.

Do tego spotkania doszło prawdopodobnie jesienią 2002 lub wiosną 2003 roku. Odbyło się ono w Warszawie, w siedzibie firmy Smorawiński BMW przy ul. Czerniakowskiej. Na tym zgromadzeniu został przedstawiony i zaakceptowany pomysł oddzielenia się sekcji motocyklowej
i powołania do życia niezależnego Klubu.

Nazwę, którą wtedy przyjęto jako roboczą, a potem utrzymała się jako właściwa – BMW Klub Polska Motocykle – wybrano ze względu na już istniejącą, dodając tylko człon „Motocykle”. Przedstawicielem motocyklistów i propagatorem tej idei na tym spotkaniu był Wiesław Przastek.

On też podjął się zorganizowania spotkania założycielskiego klubu, jego rejestracji w KRS oraz całej reszty. Wiesław działał w ruchu motocyklowym od ponad dwudziestu lat. Miał więc duże doświadczenie, jeśli chodzi o organizację imprez, ale też bardzo dużo pasji i serca,
by powołać do życia nowy Klub.

Spotkanie założycielskie odbyło się w 2004 roku w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej, w siedzibie firmy Auto Fus BMW. Zarejestrowanie klubu trochę trwało i nastąpiło dopiero w listopadzie 2005 r.

Pierwszy Zarząd Klubu stanowili:

Wiesław Przastek Prezes

Henryk Zioło – Wiceprezes

Jacek Warzyszyński – Sekretarz

Joanna Borowik – Skarbnik.

Kolejne zloty, organizowane już przez BMW Klub Polska Motocykle , odbywały się w wielu miejscach naszego kraju. W ciągu 20 lat istnienia Klubu jego członkowie gościli na zlotach organizowanych w każdej części Polski.

Mieliśmy również w Klubie smutne momenty.

Wczesną wiosną (luty/marzec) 2011 roku, na walnym zgromadzeniu klubu, które odbyło się w Warszawie, w siedzibie firmy Inchcape Motor – dealera BMW, wybrano nowy zarząd. Dotychczasowy Prezes – Wiesław Przastek – złożył rezygnację z piastowania tej funkcji ze względu na stan zdrowia (od kilku miesięcy zmagał się z ciężką chorobą). W maju tegoż roku, na imprezie „Otwarcie Sezonu 2011”, która odbyła się w Broku nad Bugiem, przyznano mu tytuł Honorowego Członka Klubu. Był to wyraz uznania i wyróżnienie za całokształt działalności na rzecz Klubu – od momentu powołania go do życia przez wszystkie lata rozwijania jego działalności.

Wiesław Przastek zmarł 13 sierpnia 2011 roku. W jego ostatniej drodze towarzyszyli mu koledzy i przyjaciele z całej Polski i nie tylko. Przybyło około 100 motocyklistów, aby pożegnać człowieka z wizją i pasją, które towarzyszyły mu przez całe życie.

Od tego czasu Klubem kierowało wielu innych, znakomitych Kolegów i Koleżanek starając się podtrzymać kierunek działania Klubu wyznaczony
w 2005 r. przez jego założycieli i tworząc dalszą  jego historię.

W 2018 r. zmieniona została nazwa Klubu, która od tego czasu brzmi: BMW Klub Motocykle Polska

Wszystkich tych którzy nie są jeszcze członkami Klubu, zapraszamy do złożenia deklaracji przystąpienia do Klubu i tworzenia z nami dalszego ciągu jego historii.

Zarząd BMW Klub Motocykle Polska