Statut klubu
STATUT STOWARZYSZENIA
BMW KLUB MOTOCYKLE POLSKA
Tekst jednolity z dnia 20.04.2024 r.
Rozdział I – Postanowienia ogólne (nazwa, teren działania, charakter prawny, czas trwania)
§1
- Stowarzyszenie działa pod nazwą „BMW KLUB MOTOCYKLE POLSKA”, w dalszych postanowieniach statutu zwane będzie „Klubem”.
- Siedzibą Klubu są Marki.
- Klub działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Klub posiada osobowość prawną i jest zawiązany na czas nieograniczony.
- Klub może być członkiem krajowych i zagranicznych stowarzyszeń i organizacji o takim samym lub podobnym charakterze.
- Klub posiada własne odznaki organizacyjne, używa pieczęci oraz własne logo. Wzory powyższych i sposoby ich prezentacji ustala Zarząd, zgodnie z wytycznymi BMW Club Europa e.V. W szczególności znak firmowy BMW oraz nazwa firmy BMW muszą być używane wyłącznie za porozumieniem z BMW Club Europa e.V. oraz zgodnie z przyjętymi przez BMW AG standardami oraz sposobem ich prezentacji.
- Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia niektórych spraw Klub może zatrudniać pracowników, powierzać członkom i innym osobom wykonywanie czynności zleconych.
Rozdział II – Cele i środki działania
§2
- Celem Klubu jest:
- popularyzacja motocykli marki BMW poprzez organizowanie sportu, turystyki motocyklowej, imprez towarzyskich, kulturalnych i innych,
- umożliwianie wszystkim zainteresowanym, bez względu na wyznanie czy pochodzenie społeczne, wymianę doświadczeń oraz wzbogacanie wiedzy technicznej, prawnej, turystycznej i innej związanej z motocyklami BMW,
- upowszechnianie i rozwijanie wśród społeczeństwa kultury motoryzacyjnej oraz podejmowanie działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- współpracowanie w szczególności z całą strukturą Autoryzowanych Klubów BMW w kraju i za granicą, z firmą BMW AG w Monachium (Niemcy) oraz jej przedstawicielstwami w Polsce, autoryzowanymi przedstawicielami handlowymi, dealerami oraz autoryzowanymi dostawcami części motocyklowych, a także z odpowiednimi władzami państwowymi i samorządowymi w zakresie organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- reprezentowanie interesów zbiorowych członków Klubu wobec organów władzy publicznej.
- Klub realizuje swoje cele przez:
- zrzeszanie sympatyków motocykli marki BMW w sekcjach tematycznych działających w ramach Klubu oraz realizujących jego cele,
- organizowanie imprez motocyklowych oraz innych o charakterze klubowym
(np. kartingowych, narciarskich, żeglarskich itp.), - udział członków Klubu w imprezach krajowych i międzynarodowych oraz
w krajowych i międzynarodowych imprezach turystyczno-motorowych, - prowadzenie wszelkiego rodzaju szkoleń w zakresie podnoszenia kwalifikacji kierowców, w tym sportowych,
- podejmowanie działań informacyjnych mających na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- rozwijanie działalności informacyjnej w zakresie sportu i turystyki motocyklowej, organizowanie imprez kulturalnych związanych z motoryzacją oraz udział w takich imprezach,
- udzielanie pomocy finansowej, rzeczowej i organizacyjnej członkom Klubu.
Rozdział III – Członkowie, ich prawa i obowiązki
§3
- Członkostwo w Klubie jest dobrowolne.
- Członkowie Klubu dzielą się na:
- Zwyczajnych,
- Wspierających,
- Honorowych,
- Członkiem zwyczajnym Klubu może być każda osoba mająca ukończone 18 lat, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych, posiadająca motocykl marki BMW lub wykazująca zainteresowanie marką BMW oraz wolą realizacji celów Klubowych, która złoży stosowną deklarację o chęci przystąpienia do Klubu oraz wniesie należne opłaty członkowskie. Warunkiem jest również spełnienie innych wymogów określonych statutem. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być również cudzoziemcy.
- Przyjęcia w poczet członków zwyczajnych Klubu dokonuje Zarząd po stwierdzeniu, że:
- Kandydat na członka złożył właściwą, odpowiednio wypełnioną i podpisaną deklarację przystąpienia do Klubu. Deklaracja ta może mieć również formę elektroniczną,
- w ciągu jednego tygodnia od złożenia deklaracji o której mowa powyżej nastąpiła wpłata na konto Klubu opłaty wpisowej z wyraźnym wskazaniem nazwiska i innych danych pozwalających na identyfikację Kandydata na członka,
- w ciągu jednego miesiąca od złożenia deklaracji o której mowa powyżej Kandydat na członka przesłał na adres korespondencyjny Klubu własnoręcznie podpisaną deklarację przystąpienia do Klubu.
- w ciągu roku od złożenia deklaracji przystąpienia do klubu, Kandydat na członka wziął udział w co najmniej jednej imprezie organizowanej przez Klub.
- W przypadku niedotrzymania przez Kandydata na członka postanowień ust. 4b lub 4c) (z wyjątkiem złożenia deklaracji w formie elektronicznej) lub 4d) Zarząd może podjąć uchwałę o nieprzyjęciu Kandydata w poczet członków Klubu. W takim przypadku wpłacone przez Kandydata opłaty wpisowe nie podlegają zwrotowi.
- Zarząd, mając na uwadze dobro Klubu, może odmówić przyjęcia w poczet członków osoby, co do której zachodzą wątpliwości czy będzie realizowała cele Klubu, wypełniała obowiązki członka lub przestrzegała ogólnie przyjętych norm społecznych. Obie, wskazane w zdaniu poprzednim, przesłanki mogą występować niezależnie od siebie. W takim przypadku wpłacone przez Kandydata opłaty wpisowe zostaną zwrócone Kandydatowi.
- Potwierdzeniem członkostwa jest odpowiednia indywidualna karta klubowa lub legitymacja zgodna z aktualnie obowiązującym wzorcem.
- Członkowie zwyczajni mają prawo do:
- uczestniczenia w Walnym Zebraniu Członków Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym,
- zgłaszania postulatów i wniosków dotyczących działalności Klubu,
- korzystania, na zasadach określonych przez Klub, ze szkoleń organizowanych przez Klub oraz z pomocy organizacyjnej i finansowej,
- noszenia Odznak Klubowych i reprezentowania jego barw,
- udziału w imprezach i zawodach sportowych organizowanych przez Klub oraz organizowanych przez inne organizacje krajowe i międzynarodowe, reprezentując barwy Klubu.
- Do obowiązków członków zwyczajnych Klubu należy:
- przestrzeganie statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
czynny udział
w pracach Klubu oraz regularne opłacanie składek członkowskich, - ochrona dobrego imienia, majątku i interesów Klubu jako dobra wspólnego,
- właściwe reprezentowanie i strzeżenie godności Klubu, w szczególności poprzez dbanie o własną postawę moralną, zachowanie nienagannej kultury osobistej i przestrzeganie ogólnie przyjętych norm zachowania i współżycia społecznego,
- popularyzacja znajomości marki BMW, krzewienie kultury motoryzacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- podnoszenie poziomu sportowego i fachowego w dziedzinie motoryzacji i ruchu drogowego,
- udzielanie koleżeńskiego wsparcia i pomocy pozostałym członkom Klubu,
- informowanie Zarządu Klubu, niezwłocznie, o zmianie danych kontaktowych,
w szczególności adresu e-mail podanego w deklaracji o przystąpieniu do Klubu, pod rygorem uznania wszelkich zawiadomień na dotychczasowy adres, za doręczone prawidłowo.
- przestrzeganie statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
czynny udział
- Członkiem wspierającym może być osoba prawna (krajowa lub zagraniczna), bądź osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, bez względu
na miejsce zamieszkania i obywatelstwo, która zadeklaruje pomoc finansową lub inną. Przyjęcia w poczet członków wspierających dokonuje Zarząd w drodze uchwały, po przyjęciu deklaracji członkostwa, opisanej w § 3 ust. 4 a) - Do obowiązków członków wspierających należy wywiązywanie się z zadeklarowanej pomocy, działanie dla dobra Klubu i nie podejmowanie działań sprzecznych z celami, dobrym imieniem Klubu oraz z jego Statutem.
- Członkowie wspierający posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni,
za wyjątkiem biernego oraz czynnego prawa wyborczego. Członkowie wspierający, mogą jednak brać udział w obradach władz Klubu z głosem doradczym. - Osobie fizycznej szczególnie zasłużonej dla Klubu Walne Zebranie Członków,
na wniosek Zarządu lub 10 członków, może przyznać członkostwo honorowe (członek honorowy). - Członek honorowy posiada wszelkie prawa i obowiązki członka zwyczajnego z wyjątkiem obowiązku wnoszenia składek członkowskich.
- Członkostwo wygasa na skutek:
- rezygnacji zgłoszonej w formie pisemnej,
- śmierci, a w przypadku osoby prawnej jej likwidacji,
- skreślenia z rejestru członków przez Zarząd na skutek niepłacenia składek,
- wykluczenia członka uchwałą Zarządu za nieprzestrzeganie przez członka postanowień statutu, uchwał władz Klubu, działania na jego szkodę lub uporczywego naruszania powszechnie obowiązujących norm społecznych.
- O posiedzeniu, na którym może być podjęta uchwała o skreśleniu członka lub jego wykluczeniu, zainteresowany powinien być zawiadomiony pisemnie, także drogą elektroniczną, siedem dni wcześniej w celu umożliwienia mu złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień.
- Uchwała w sprawie skreślenia lub wykluczenia członka obowiązuje z chwilą jej podjęcia, o czym Zarząd zawiadamia osobę zainteresowaną.
- Zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się od decyzji w ciągu dwóch tygodni od daty jej uchwalenia. Odwołanie rozpatruje Komisja Rewizyjna, a wnosi się je za pośrednictwem Zarządu.
- Po wniesieniu odwołania Zarząd kieruje je do rozpatrzenia przez Walne Zebranie Członków lub też może zmienić własną uchwałę o wykluczeniu członka.
Rozdział IV – Organy Klubu
§4
- Władzami Klubu są:
- Walne Zebranie Członków,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
- Do zakresu działania Walnego Zebrania Członków należą:
- określanie głównych kierunków działania i rozwoju Klubu,
- uchwalanie zmian statutu,
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania Zarządu z działalności Klubu oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,
- uchwalanie budżetu,
- podejmowanie uchwał w sprawie przyznawania członkostwa honorowego,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania Komisji Rewizyjnej,
- rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Klubu lub jego władze,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
- podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Klubu i przeznaczeniu jego majątku,
- podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w niniejszym statucie,
- podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz Klubu.
- Podejmowanie uchwał w sprawie udzielenie pomocy finansowej, rzeczowej
i organizacyjnej członkom Klubu.
- Uchwały i postanowienia Walnego Zebrania Członków
- Jeśli statut nie stanowi inaczej, uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów przy obecności:
- w pierwszym terminie – co najmniej połowy ogólnej liczby członków,
- w drugim terminie, wyznaczonym w tym samym dniu 15 minut później po upływie pierwszego terminu – bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania,
- z zastrzeżeniem postanowień ust. 11 h) oraz § 7.
- Uchwały Walnego Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym.
- Jeśli statut nie stanowi inaczej, uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów przy obecności:
- Walne zebranie członków Klubu
- Walne Zebranie Członków Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu, co najmniej raz do roku, z podaniem porządku obrad, przynajmniej na 14 dni przed terminem zebrania. Zawiadomienie przesyłane jest na adres e-mail członków, podany
w deklaracji o przystąpieniu do Klubu. Walne Zebranie Członków Klubu może uchwalić Regulamin Obrad Walnego Zebrania. - Porządek obrad Walnego Zebrania ustalony przez Zarząd powinien być uzupełniony jeżeli na tydzień przed terminem zebrania zostanie złożony pisemny wniosek podpisany przez co najmniej 1/5 ogólnej liczby członków lub przez Komisję Rewizyjną
- W Walnym Zebraniu Członków biorą udział z głosem stanowiącym oraz biernym
i czynnym prawem wyborczym tylko członkowie zwyczajni i honorowi. - W Walnym Zebraniu Członków mogą brać udział z głosem doradczym członkowie wspierający oraz inne osoby zaproszone przez Zarząd.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd Klubu z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji Rewizyjnej lub na wniosek 1/5 ogólnej liczby członków.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Zarząd powinien zwołać w ciągu dwóch miesięcy od wpłynięcia wniosku lub uchwały Komisji Rewizyjnej o których mowa jest w ust. poprzedzającym.
- Komisja Rewizyjna ma prawo zwołania Walnego Zebrania Członków Klubu, jeżeli zarząd nie zwoła go w terminie określonym w niniejszym statucie, oraz nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Klubu, jeżeli zwołanie go uzna za wskazane, a Zarząd nie zwoła Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Klubu w terminie dwóch miesięcy od dnia zgłoszenia odpowiedniego wniosku przez Komisję Rewizyjną lub wniosku 1/5 ogólnej liczby członków.
- Walne Zebranie Członków Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu, co najmniej raz do roku, z podaniem porządku obrad, przynajmniej na 14 dni przed terminem zebrania. Zawiadomienie przesyłane jest na adres e-mail członków, podany
- Skład Zarządu
- Zarząd Klubu składa się z 2 – 5 członków, w tym:
- Prezesa,
- 1-2 Wiceprezesów,
- Sekretarza Klubu,
- Skarbnika Klubu.
- Ilość Członków Zarządu w każdej kadencji określa Walne Zebranie Członków.
- Kadencja Zarządu trwa dwa lata i jest kadencją wspólną dla wszystkich członków.
- W przypadku zmniejszenia się liczby Członków Zarządu, poniżej 2 członków,
w trakcie trwania kadencji, skład Zarządu uzupełnia Walne Zebranie Członków. - Na swoim pierwszym posiedzeniu Zarząd uchwala Regulamin Zarządu w którym określone są funkcje poszczególnych członków w Zarządzie jak też, przypisany funkcji w Zarządzie, zakres obowiązków,
- Zmiany funkcji poszczególnych członków Zarządu dokonuje Zarząd, uchwałą podjętą w głosowaniu tajnym, większością ¾ głosów członków Zarządu,
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w roku,
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes lub Wiceprezes Zarządu.
- Zarząd Klubu składa się z 2 – 5 członków, w tym:
- Zarząd Klubu
- Kieruje pracą Klubu.
- Opracowuje roczny plan działalności Klubu oraz planuje roczny budżet.
- Zarządza majątkiem Klubu.
- Ustala wysokość składki członkowskiej i opłaty wpisowej.
- Wnioskuje o przyznanie członkostwa honorowego.
- Ustala wzór deklaracji przystąpienia do Klubu. Deklaracja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko Kandydata, potwierdzenie znajomości i woli przestrzegania statutu, obowiązujących regulaminów oraz uchwał władz Klubu, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie określonym przez Zarząd.
- Ustala wzór indywidualnej karty klubowej lub legitymacji oraz Odznaki Klubowej określa Zarząd.
- Przetwarza posiadane przez Klub dane osobowe na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych,
- Wszelkie podejmowane przez Zarząd Klubu decyzje mają charakter uchwał i przyjmowane są przez Zarząd w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 2/3 liczby członków Zarządu.
- Do ważności uchwał Zarządu konieczne jest zawiadomienie wszystkich członków
i udziału w głosowaniu co najmniej połowy członków Zarządu, w tym Prezesa lub Vice – Prezesa. - Uchwały Zarządu mogą być podejmowane także poza posiedzeniem – za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności w drodze telekonferencji, wideokonferencji oraz za pomocą poczty email. Uchwały takie winny być podpisane przez wszystkich głosujących na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
- Członkowie Zarządu pełnią swoje funkcje bez wynagrodzenia.
- W umowie między Klubem a członkiem zarządu oraz w sporze z nim Klub reprezentuje członek Komisji Rewizyjnej wskazany w jej uchwale lub pełnomocnik powołany uchwałą Walnego Zebrania Członków.
- Oświadczenia woli oraz zobowiązania majątkowe i finansowe
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu upoważnionych jest dwóch członków zarządu, w tym każdorazowo Prezes lub Wiceprezes.
- Do poszczególnych czynności Zarząd może ustanowić pełnomocników.
- Komisja Rewizyjna
- Jest organem kontrolującym działalność Zarządu.
- Dokonuje co najmniej raz w roku kontroli całokształtu działalności Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki majątkowej i finansowej.
- Weryfikuje roczne sprawozdania Zarządu oraz przedstawia wynikające stąd wnioski Walnemu Zebraniu Członków.
- Co roku przedstawia Walnemu Zebraniu Członków sprawozdanie z kontroli za okres bieżącego roku działalności Zarządu wraz z wnioskami, a także wnioskiem w sprawie absolutorium dla Zarządu.
- Po każdym przedsięwzięciu organizowanym przez Klub dokonuje kontroli i rozliczenia pod kątem wydatków i zrealizowanych celów w terminie do 30 dni od daty zakończenia danego przedsięwzięcia.
- Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb.
- Do ważności uchwał Komisji Rewizyjnej konieczne jest zawiadomienie wszystkich członków i udział w głosowaniu co najmniej połowy członków Komisji, w tym Przewodniczącego lub Zastępcy.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej mogą być podejmowane także poza posiedzeniem – za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności w drodze telekonferencji, wideokonferencji oraz za pomocą poczty email. Uchwały takie winny być podpisane przez wszystkich głosujących na najbliższym posiedzeniu Komisji.
- Gdy wymagają tego okoliczności, Komisja Rewizyjna ma prawo:
- Występować z zaleceniami i wnioskami do Zarządu Klubu.
- Wnioskować do Zarząd Klubu o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków.
- Występować do Walnego Zebrania Klubu z wnioskami o odwołanie członków zarządu oraz o usunięcie członków z listy Klubu.
- Wybór Komisji Rewizyjnej
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 5 osób w tym Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego oraz Sekretarza.
- Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa dwa lata i jest kadencją wspólną dla wszystkich członków.
- W przypadku zmniejszenia się liczby Członków Komisji Rewizyjnej, poniżej 3 członków, w trakcie trwania kadencji, skład organów uzupełnia się drogą głosowania podczas Walnego Zebrania.
- Przepisy wspólne dla Zarządu i Komisji Rewizyjnej
- Nie można łączyć funkcji członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- Członkiem Zarządu może być członek Klubu posiadający staż ciągły co najmniej 3 lata, zaś członkiem Komisji Rewizyjnej może być członek Klubu posiadający staż ciągły co najmniej 5 lat.
- Członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej nie może być osoba zatrudniona (na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej) w:
- BMW Vertriebs GmbH Sp. z o.o. oddział w Polsce (BMW Motorrad Polska),
- podmiocie będącym dilerem BMW Motorrad Polska,
- podmiocie, którego podstawową działalnością jest sprzedaż, w sposób zorganizowany, ciągły i zarobkowo motocykli, skuterów, ATV oraz akcesoriów motocyklowych,
- podmiocie będącym sponsorem Klubu,
- podmiocie będącym partnerem Klubu.
- Zakaz określony w pkt. c) dotyczy również osób prowadzących działalność gospodarczą i członków organów zarządzających podmiotów, będących podmiotami wymienionymi w pkt. c).
- Mandat członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej wygasa:
- z dniem zatwierdzenia sprawozdania Zarządu za ostatni pełny rok sprawowania funkcji członka Zarządu,
- z chwilą złożenia pisemnej rezygnacji,
- z chwilą odwołania przez Walne Zebranie Członków zwołane w tym celu,
- Mandat członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej wygasa również z dniem stwierdzenia naruszenia zakazu określonego w ust. 11 c) lub d).
- Stwierdzenia naruszenia zakazu określonego w ust. 11 c) i d) dokonuje Zarząd w formie uchwały.
- Odwołanie członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej, następuje w drodze uchwały podjętej kwalifikowaną większością ⅔ ważnych głosów Walnego Zebrania Członków biorących udział w głosowaniu.
- Członkowie Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej którzy:
- dyscyplinarnie utracili te funkcje,
- zostali odwołani przez Walne Zebranie Członków,
nie będą mogli pełnić ponownie funkcji w tych strukturach w kadencjach następnych. Odstępstwem od powyższej zasady jest odwołanie przez Walne Zebranie Członków, spowodowane sytuacją losową, uniemożliwiającą czynne pełnienie swoich obowiązków, w szczególności: wypadek, nagła choroba przewlekła.
Rozdział V – Wyróżnienia i kary
§5
- Za wyróżniające się wykonywanie obowiązków członka Klubu w szczególności aktywny udział w pracy na rzecz i dobro Klubu członkowie mogą być wyróżniani przez Zarząd w formie:
- pochwały na piśmie,
- nagród rzeczowych,
- honorowych odznak Klubu.
- Za naruszenie postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu lub działania na szkodę Klubu, na członków zwyczajnych mogą być nakładane następujące kary:
- upomnienie,
- nagana,
- kara pieniężna,
- zakaz czasowego brania udziału w imprezach lub zawodach sportowych,
- czasowe, trwające nie dłużej niż rok, zawieszenie w prawach członka Klubu,
- wykluczenie z Klubu.
- Kary stosowane są w zależności od wagi przewinienia.
- Kara pieniężna nie może być wyższa niż połowa minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w roku nałożenia tej kary.
- Karę wykluczenia można zastosować tylko wobec osoby, co do której w okresie ostatnich trzech lat, stosowano inne kary lub w przypadku działania na szkodę Klubu lub popełnienia przestępstwa ze szkodą dla Klubu.
- Kary nakładane są przez Zarząd.
Rozdział VI – Majątek i fundusze
§6
- Majątek Klubu stanowią ruchomości, nieruchomości oraz wartości niematerialne i prawne oraz fundusze.
- Na fundusze Klubu składają się:
- wpisowe i składki członkowskie,
- dochody z majątku Klubu i działalności gospodarczej,
- darowizny, spadki i zapisy,
- dotacje
- Klub może prowadzić działalność gospodarczą we własnym zakresie i przekazywać uzyskane tą drogą zyski na realizację celów statutowych.
- Klub prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami.
W ramach prowadzonej działalność gospodarczej może tworzyć własne podmioty gospodarcze lub być wspólnikiem w takich podmiotach. - Rokiem obrotowym i sprawozdawczym Klubu jest rok kalendarzowy.
Rozdział VII – Zmiany statutu i rozwiązanie Klubu
§7
- Zmiany statutu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej kwalifikowaną większością ⅔ ważnych głosów Walnego Zebrania Członków biorących udział w głosowaniu.
- Uchwała w sprawie rozwiązania Klubu może być podjęta przez Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością ¾ ważnych głosów Walnego Zebrania Członków.
Skontaktuj się z nami